Ćale, Internet i Sloboda

###zanimaju me poteskoce koje si imao ranije kada si koristio internet. neka zanimljiva anegdota
Prva emotivna trauma na ovom polju mi je bila izazvana usamljenošću pri igranju sa Hyperterminal-om. Sećam se da sam najboljeg druga smarao mesecima da se povežemo i razmenjujemo fajlove. Žrtve za povezivanje su smenjivale a trauma je trajala do otkrivanja prvog lokalnog BBS-a. CORONA. Prva digitalna žeđ je bila utoljena do … prve ljubavi naravno.

Zaljubio sam se opako. Najjače u životu. Umrežili smo svoje kompjutere. Preko toga nema ništa beyond. Vrlo rano sam dotakao samu suštinu postojanja – meta&fizička spojenost računara dvoje u ljubavi. Trauma #2: raskid te veze.

Evo, gde sam bio šta sam radio 33. godine, nije se ponovilo to uzvišeno stanje. Neka, overio sam u plusu sam. Kupim bonus sada.

Tehnički problemi su uvek bili zadovoljstvo, a objašnjavanje smisla korišćenja okolini i porodici true pain in the ass.

Negde na prelazu sa ortačkog BBS života na LAN p0rn, se desio i Internet na krilima crvrčanja modema. Noć je bila moja, neprijatelj broj jedan: cvrčanje modema. Naravno, nervozni ćale uzrok traume #3: osećaj krivice zbog uživanja u potpuno ludačkim Internet noćima. Međutim, porediti količinu energije traume sa sirovom potrebom net igranja QUAKE III ARENA i online življenja je kao porediti masu Jupitera sa masom Meseca. Nisam spavao deset godina i ništa mi ne fali. Šta više, dobio sam bonus nepotrebnih viškova. Imao sam sve što treba da ima običan čovek na prelazu iz epohe blata u epohu komunikacije – stack nervnih slomova i dnevno overdoziranje polja za radoznalost u kori velikog mozga. I naravno Daning-Krugerov efekat pride (da, guglao sam da nađem kako se zove sindrom, kada pročitate biće smešno)

Kada malo bolje razmislim Internet mi je sada jedina stvar na ovom svetu sa kojom apsoštrumfno nemam ni jedan problem.

###i neka tvoja prva iskustva sa internetom. i sta tebi znaci koriscenje interneta , i zasto se bavis njim
Nikada neću zaboraviti povezivanje na server u Japanu za drajvere prvog Toshiba CDROM-a, 1996. tako nešto. Posle toga godine igranja Quake III Arena-e na nemačkim serverima mi je očistilo mozak od seljačke ksenofobije iz koje sam potekao. Homofobiju su mi je konačno dokrajčio 4chan a mizoginiju društvene meže i potpuno oslobađanje. Znam, znam nije baš neka uzorna “stopa” razvoja ali ako uzmemo u obzir start i nije tako loše. Poslednjih godinu i kusur dana je ego na panju za prinošenje žrtava bogu Bolje Digitalno Sutra, kao i kod svakog hipstera danas. Videćemo, učim da ćutim. Vidiš da mi slabo ide.

Mislim da je Internet nulto stanje, tj. preduslov društva. Ozbiljno, izmakneš se ovako i gledaš na ljude i šta su sve radili pre neta i kapiraš da je sve to bilo u nekom lošem tripu bez neke bazične komunikacije. Nekako smešno pogrešno i naivno. Raštrkani humanoidi po planeti što ne vide dalje od nosa i stomaka, pa petljaju nešto.. kao prave, žive i filozofiraju. U lokalu. Vau.

Sa Internetom smo overili kartu za komunikacijski minimum – kontinuirane konvezacije, omni prisutnost, Internet stvari i kraj privatnosti. Otključali smo dobru školu i dobili dobrog učitelja na neko vreme. Uz put, od svega što smo kao društvo napravili Internet se jedini otrgao kontroli i vlasništvu prošlog doba. Ovo kako se danas svaki dan radi za Internet je model prema kojem treba sve ostalo nam bitno da reorganizujemo. U tom nekom smislu se i “bavim” Internetom.

