BorNET 2012 – Piraterija ZA i protiv

Bitove događaja možete da čekirate i na: https://twitter.com/search?q=%23bornetbor&src=hash

Iz (nadam se) tehničkih razloga poziv za ovu debatu nije stigao do Piratske Partije. Sa obzirom da su za stolom sedeli i producentski lešinari, znam da bi dao sve od sebe da se organizujem za prisustvo. Ali ok, regresivci (producent i distributer) su imali priliku da glume većinu nad umetnikom. Ovo je moj doprinos u odbrani slobodne kulture.

~

Naravno da sam odgledao svaki sekund ovog videa i počeo sam da cupkam od prvog minuta “prezentacije” tipova iz distributerske mafije. Da, oni su mafija, lopovi i lešinari nad umornim dušama umetnika. Nužni vampiri umetničkog izraza. Đavolja strana ugovora koji svaki kreativac svojom krvlju potpisuje da za uzvrat dobije puki hleb za želudac a večni život za svoje delo.
Debeli kapitalistički lešinari umetninama. Čikam za tužbu, medijsku provokaciju ili hajku. Šta god – ne možete mi ništa. Ja sam na dobroj strani. Vi producenti i distributeri ste kratkovidi levaci zaglavljeni u sistemu prošlosti. Umetnike ste možda izmorili i držite ih u šaci ugovorima, mene ne. Ja sam vaša najgora noćna mora koju ste sami kreirali.

~

Lešinari, znam da ćete čitati ovo (lično ću se potruditi da vam ovaj post završi u inbox-u), zato zapamtite sledeće:

01: Kultura ne pripada distributerima i producentima. Kultura pripada svima nama.
02: “Intelektualna svojina” je mlada i veštačka konstrukcija monopolističkih organizacija koja ima za cilj otimačinu oba segmenta autorskog dela – otimanje materijalnog i otimanje moralnog prava na delo umetnika. Ljudi iza koncepta “intelektualna svojina” nisu ljudi – oni su lešinari kulture.
03: Laka razmena ostvarenja u kulturi je najznačajnije kvalitetno dostignuće našeg društva koje eliminiše svaku funkciju ovih preprodavaca duše.
04: Razmena fajlova nikada neće da stane. I vi koristite torrent sajtove, licemeri jedni lažljivi, lično mi to kažete svaki put nakon javne debate. Hm… kaže lepo jedan moj drugar: “Internet ne zaboravlja, Internet ne oprašta i ne može biti zaustavljen. Nikada.

~

I dalje mi je fascinantna činjenica da još uvek vlada nepoznavanje same suštine Interneta danas, kao ni p2p sistema. Ovde mislim na producenta i distributera u debati naravno, oni nemaju dve blage o komunikaciji, samo ih zarada interesuje. Lik je toliko licemeran da umetniku u lice izjavljuje da ON mora da prehrani svoju decu, delom koje jelte nije napravio. Samo za tu izjavu je zaslužio pesnicu u glavu. U takvoj je situaciji isključivo jer njihove firme držate monopol nad districijom umetničkih dela. Ne još dugo. Kraj im se vidi, nepotrebni su. Oni postoje isključivo zbog sebe ne zbog umetnika, ne zbog nas, već isključivo zbog eksploatacije autora u ime punjenja sopstvenog džepa.

Prosto je neverovatno, mada jednostavno realno da očigledno miran i kulturan umetnik nije reagovao oštro i adekvatno na ove lešinare. Razumem ga. Sa njima on mora kako tako da radi, mora da dobije distributerski kanal od njih, tj. da čeka na njihovu milostivu i snishodljivu monopolističku “uslugu”. Ne još dugo. Komune koje je Internet iznedrio, na primer http://www.kickstarter.com/ i http://www.indiegogo.com/, nam skidaju sa kurca ove levake koji otimaju dela, lupaju na njih svoj © i prodajući ih dalje uzimaju sav novac samo za sebe.

Na samom kraju debate bukvalno mi se povraćalo od ova dva tipa koji su bulaznili iz svoje rupe autizma i pohlepe.

Zanimljiv detalj je da na pitanje iz publike: “Da li smem da koristim sliku kojoj je istekao kopirajt”, dobijamo sledeće odgovore:
Trgovac: “Možeš da ih gledaš a ne možeš da ih puštaš u promet.”
Advokat: “Sadržinu autorskog prava čine moralna i materijalna. Materijalna zastarevaju, moralna – NIKADA.”
Ponavljanje je majka znanja, ovo je prethodno je bitno kao i činjenica da: “Autor uživa moralna i imovinska prava u pogledu svog autorskog dela od trenutka nastanka autorskog dela.” – zakon o autorskom pravu, član 8. (mic po mic, godina po godina i naučio sam ga:)
Zato, muzika objavljena pod slobodnom domaćom FairShare licencom ne podleže monopolističkim vampirskim ugovorima sa sokojem, ofps ili pi-jem. Sudski procesi su u toku. U međuvremenu čekirajte razmere kriminala ovih organizacija http://piratskapartija.com/kako-sokoj-ofps-i-pi-unistavaju-kulturno-nasledje-srbije/. Filmska industrija će po mojoj proceni uhvatiti globalan alternativni talas sa zajedničkim rešenjem, upravo na platformama sličnim kickstarter-u jer je to za sada jedino logično.

~

On top of all this shit, niko nije pomenuo remix, mashup, sherd… Fascinantno. Cutting edge kulture danas, elitna forma izražavanja rezervisana za istinske kreativce – ništa. To kao da ne postoji.

Overite par “domaćih” bisera, mada je http://stsanders.com/ meni podjednako domaći biser kao što su i root out i mc gunzy. Pogledajte šta radi nekomercijalna mashup/remix/creative snaga oko nas.

