Novi Sad vs defetizam – runda prva

Dve su poente ovoga teksta: 1. puna podrška piratima u Novom Sadu danas i 2. još jedan poziv na razum (ukapirali ste da neću da odustanem od razuma dok sam živ:).

NOVI SAD
Danas grupa pirata u Novom Sadu pravi iskorak. Sve velike stvari počinju upravo ovakvim malim i po nekad sramežljivim koracima. O čemu se radi? Najmlađi među nama Moki, je preuzeo inicijativu da okupi i organizuje pirate u svom dvorištu. Kompanjon u akciji mu je ljudina Crni. Sve je potpuno piratski i ilegalno:) Nisam ni siguran za Mokija da ima 18 godina (Crni je stariji) ali eto, dragi moji matori čitaoci ovoga bloga ako vas mrzi da čitate dalje dosta vam je i ovo: ugledajte se na Mokija i preuzmite inicijativu. Tu sve počinje – od odluke za svoje dvorište.

Grad sa otvorenom wifi mrežom i besplatnim Internetom. Hm, možda je i to razlog zašto novosađani imaju tu piratsku percepciju na drugačijem nivou, tj. evo događa se da nekako prvi istupaju u javnost kao aktivnija grupa pirata sa kraja ove godine. Sa druge strane, u istom tom Novom Sadu, gostujemo (što bi rekli na globalnom nivou:) u nedelju 25. novembra u Crnoj Kući (ceo je spektar aktivnosti planiran za tamo, od pričanja do praktičnih vežbi za net privatnost i sučeljavanje sa policijom).

Ovakav uzoran iskorak već imamo u Medveđi, gde za vašu informaciju (mrzim da pominjem nacije, potpuno sam izgubio taj osećaj i jako mi je teško, ali:) dakle u Medveđi za vašu informaciju srpski i albanski pirati već sarađuju. Spojilo ih je pogađate šta:D Linux. Tamo je međutim realno teško. Lokalni predsednik opštine je _ilegalno_ i dalje tu zato što ga drži narko kartel, ne srpska vlada, ne kosovska vlada ne ni američka vlada već prosto narko kartel. Tamo nema dijaloga. Ljudi završavaju u jarku i novine o tim ubistvima nikada ništa ne pišu niti će pisati. Ko ima veću petlju posle Mokijevog primera treba da sledi ovaj sa juga, zasuče rukave i izađe na crtu lokalnoj političkoj-mafiji (nije pametno na crtu narko kartelu ili građevinskoj mafiji… druga tema, al da se zna).

Sa druge strane Piratska partija nisam ja, međutim potpuno sam svestan svoje uloge u ovakvom okruženju sa baš ovakvim problemima koji su nam svima slični i za vratom. Ja sam prosto srećniji od drugih jer sam u situaciji da imam neizmernu pomoć porodice (da omladinci, ako vam ćale i keva ke**aju za aktivizam, znači da nešto ne radite kako valja) i prijatelja da guram sve ovo ovako kako guram. Stižem svašta da uradim – od realnih svakodnevnih stvari do politike i organizacije dve međunarodne konferencije, pokrivanja bar pet lokalnih događaja (uz put stignem da uradim koji trening i vidim se sa prijateljima). Ulični i komšijski aktivizam se podrazumeva. Depresivna faza je prošla, sad letim na krilima optimizma i mogućnosti (da, te fluktuacije su baš zamorne). Godine su prošle, još uvek sam živ:) Nije loše:D

POZIV NA RAZUM
(neću da tupim – bitne stvari) Odvojena grupa pirata ima “legitimitet” _isključivo_  zato što su oteli facebook stranu od nas 14 administratora. Javnost, institucije i mediji, i dalje komuniciraju sa piratskapartija.com. Pun nam je kalendar, nije skoro bilo ovako aktivno zaista – uprkos finansijskim nedaćama prisutnih kod svih nas najstarijih u pokretu. Ja i dalje radim oko 10h dnevno na piratskoj agendi (još jednom – ja sam samo srećnik i ova produktivnost neće trajati beskonačno), novi talas krece koliko danas u gore pomenutom Novom Sadu.

Da podvučem još jednom: dao sam balavcima krila, zaboli su mi nož u ledja. Dozvolio sam im da me vređaju i ponižavaju. Naučio sam za sva vremena. Nisam upoznao tako regresivnu i mentalno zatvorenu ekipu. Grupa od sedam/osam omladinaca iz piratska.org je arhetip pasivnog defetizma kod omladine u Srbiji a da ista toga nije ni svesna. Ne znam šta ima gore od toga za ovu zemlju zaista.
Da imaju obraza vratili bi nam stranicu nazad. Zloupotrebljavaju višegodisnji pefektan rad, stalni rast i semantičku komunikaciju sa zajednicom od skoro 7000 ljudi. Obraćanje koje sada sprovode tamo vređa intelekt tih ljudi – znam svaki klik i svaki lajk tamo, kroz godine su nas podržavali pravi ljudi i zajednica je uvek bila kompaktna. Facebook se sa druge strane pokazao još jednom da je baš seljački napravljen i mesto je gde je otimačina moguća. Čak ni kreator strane nije u mogućnosti da povrati rukovodstvo nad stranom. Nego da ne kukam sad kad je realno dobar period. Stranicu će klinci vratiti, na jedan ili drugi način – moja strategija je višedecenijska, imam viziju i ideale za koje umirem svaki dan za razliku od mlakonja konformista koji se obraduju na uključeno grejanje i lepo im je kada mogu da uvuku noge pod vruć radijator kod ćaleta i keve na gajbi dok kinta kaplje od stanova dvaju umrlih baba a matorci su na službenom putu.

Ja svoju borbenu gotovost držim sklek-pauzama i spavanjem na kauču u jubilarnoj desetoj iznajmljenoj gajbi za 12 godina. Neka su mojim neprijateljima bogovi na pomoći, zaista ne bih voleo da sam u njihovoj koži (ni bogovskoj ni neprijateljskoj:D).

