Tnx Internets! But no thanx.

Hvala svima na pomoći da se dobacim do Budimpešte i provedem nezaboravno trolololo vreme u prestižnom Centralnom Evropskom Univerzitetu. Za vikend zamalo da zapalim odavde kao što bi to uradio svaki neodgovoran i glupav đak. Depra, vrućina, nostalgija, cenzurisani torenti… Napakuje se čoveku po nekad. Međutim, juče/prekjuče mi došlo iz dupeta u glavu i pimenio sam jednostavan dzudo princip: “Do not fight forces, use them.” Zaglavio sam u nedelju po gradu, u ponedeljak disao punim plućima i evo sad se spremam za nova USA CIA BIA UDBA OZNA CEU predavanja sa osmehom;) Bring it on!!!

Nakon osam godina… Ne! Više, ima deset-dvanaest kad razmislim, od srenje škole nisam bio u norp ritmu. Evo desilo mi se opet i to u fakin Budimpešti. Nine-to-five nedelja je iza mene i to u srcu Soroševog osinjaka – u letnjoj školi Central European University-a. Bilo je vrelo, masno, znojavo i dezinformativno, sa jeftinim sendvičima i skupim kafama. U klimatizovanim učionicama sa predavačima koji, kada im se svima saberu plate, “poslovne” (korumpirane) i diplomatske veze, imaju veći uticaj i političku “moć” nego cela Vlada republike Srbije. Dormatorijum, tj. “residence” kako ga zovu ovde je takođe klimatizovan. Bolje je nego većini hotela koje sam posetio u životu. Ima i bazen, teretana, pi*ke materine and shit. Ništa od toga ne koristim jer negativno utiče na mozak. Samo što sam pod klimom pa osećam krivicu, mogu da zamislim u šta bi se pretvorio da zagazim u ovaj ovde bazen pored čitaone (da pored čitaonice je zenba, perverzija, a:) Gledam ekipu koja koristi sve ove gluposti i na licima im se vidi ona prozaična poruka “uvatio sam boga za jaja, uvalio sam se kao car”. Thanx, but no thanx.

Pakao u jednom od svojih najboljih izdanja.

Od onoga što su planirali, ništa nisam naučio – jer prosto nije bilo ničega novog za učenje. Ceo paket informacija je neupotrebljiv i primenljiv isključivo u, kako oni to vole da kažu, “razvijenim” zemljama, tj. u zemljama korupcijom na tom nivou da se više i ne zove korupcija. Na času kada smo obrađivali mehanizam finansiranja projekata, predavač je počela sa “Morate da znate prave ljude i da izgrađujete svoju mrežu”. Kako je krenula sa tim, ja sam nastavio da snifam po lokalnoj mreži i da mapiram u kojoj meri je cenzurisan net na koji sam nakačen. Kasnije me je potkačila sa nekim pitanjem u vezi sa temom na stolu i ja pošto nisam imao ideju šta me pita krenem sa: “Znate, NGO je u mojoj zemlji jedan od najkroumpiranijih sektora” i tu me prekide i dade reč nekome iz grupe onih adekvatnih zemalja da mogu da popričaju malo:) Eto. Thanx, but no thanx.

Za ovih desetak dana Soros fondacija će na ovu ekipu od 30-ak ljudi potrošiti “boga-oca-para”… Mislim da bi sa tim parama mogli da finansiramo celu kampanju Pirata u Srbiji pred bilo koje sledeće izbore. Nama za kvalitetnu kamapnju ne treba više od 30K evara approx. Da podsetim, šveđanima je daleke 2008. za upad u euparl trebalo oko 60K evara. Uporedite ovo sa bilo kojom aktuelnom idiotskom strankom koja ima realnu političku moć i jasna je piratska efikasnost. Sad, da se petljam sa etabliranim “neutralnim” fonderima, organizacijama ili da šurujem sa postojećim establišmentom? Haha! Thanx, but no thanx.

 

Btw, ovde se osećam kao u čardaku u sred Mađarskog sela. Trčao sam okolo po kraju za vikend i zapravo jeste lepo selo na zapadnom delu Budimpešte (Kerepeši 87 ulica – oko 30min metro vožnja od centra). Kasnije u subotu, bacio sam koju na koš sa komšom Dejanom iz Rumunije koji je uzgred rekao “da mi nije baš dobro to što sam ateista”. Reče takođe da mu nije žao za hapšenje Kim Dotkom-a u svim aspektima (nije ni meni žao za debelu svinju naravno, ali naravno imam pun kufer problema/argumenata u vezi sa principom iza hapšenja). Reče da mu nije žao Kim-a jer je zarađivao novac na tuđim delima. Ja odmah za tim podvučem da lik nije reklamirao “to i to delo” u ime megaupload-a već je prosto imao servis koji je iznajmljivao, ali ni to nije razbilo jednu od najvećih predrasuda ovog doba da je kopiranje u svetu informacija krađa iako se nikome ništa ne otuđuje. Nakon nekih dva sata rekreiranja ostao sam sam na terenu jer su svi otrčali da gledaju fudbal, bilo je četvrt finale aktuelnog prvenstva svetskog, evropskog jebem li ga… Ne znam da li je završeno, pre šezdeset godina su obično uspevali da razigraju za dva dana pre vikenda i za vikend taj poslednji krug “igranja za medalju”, verujem da su sada pod uticajem korporacija finale razvukli do sledećeg vikenda, da bi napunili što više glava sa što više reklama putem legalne i neprevaziđene ultimativne TV mašinerije za globalno ispiranje mozgova sa osmehom i novim neophodnim prozivodima koji rešavaju sve probleme u životu prosečnog zemljanina danas. Ne znam zaista da li je završeno to prvenstvo, deluje baš previše da traje još sedam dana, ali ne bi me iznenadilo. Za to vreme ograđeni tereni fensi skupih univerziteta ostaju sami i neiskorišćenji, baš kao i ovaj koji sam korisito za vikend. Verujte mi, ne postoji depresivniji osećaj od usamljenog treniranja u “zlatom” okovanom prostoru koji nije otvoren za javnost. Jbt, basket u dvorištu “Cvijićeve” u Smederevu, sa poluraspadnutim koševima je masan sex u odnosu na ovo sterilno tip-top okruženje.

Eh, da. Imao sam i prezentaciju piratskog pokreta tamo u četvrtak. Napakovao sam 36 anarcho slajdova i počeo prezentaciju sa: Ispričao sam im kako od blata pravimo revoluciju, ukazao na uzroke problema: i tu su me negde posle dobrih 50 minuta prekinuli. Taman kad sam počeo da uvezujem urzoke problema iza koncepta takozvane “intelektualne svojine” i pričam o progresivnim rešenjima kao što su kicksterter.com i bitcoin:) Posle smo u žurbi proveli 20-ak minuta obarajući se bazičnim razumevanjem slobode govora na netu, kopiranja i deljenja informacija.

Ništa, svaka čast onome ko pročita ceo ovaj blog post, ima pivo od mene.
laterz

Thanx, but no thanx.

13 thoughts on “Tnx Internets! But no thanx.

  1. Daklem dojdeš mi vops, čim stigneš, al pošto si ladio muda pod klimom, kažnjen si kupovinom nekog bezobrazno/uvoznog/pišali ga anđeli piva :D

    Kontam da si Peljevina završio. Sad bih ti preporučio “Rat trgovaca” od Frederika Pola, tematika je srodna, ali nema poslušnih ovčica i jednosmerne komunikacije, već je u pitanju full on reklamokratski rat. Svideće ti se.

    Ajd pa se javljaj kad stigneš (ideš u HR ili?)

